Lolland-Falster Lovestorm blev født i april 2015, da Tine Vinther Clausen kontaktede bestyrelsen i QLF efter at have set TV2’s trailer fra "På røven i Nakskov".
Lolland-Falster Lovestorm var en kærlig protest mod den stigmatisering Lolland-Falster var (er?) udsat for. Ofte når journalister skal rapportere fra udkanten valfarter de til Lolland.
Lolland-Falster Lovestorm skal udfordre den opfattelse og vise, at Lolland-Falster er og kan andet end at være på røven! Lolland-Falster Lovestorm blev meget stærkere, end vi i QLF kunne drømme om. I løbet af de første 48 timer var der over 20.000 medlemmer i Lolland-Falster Lovestorms Facebook gruppe. Alt sammen sat og stormet i gang af alle de skønne kvinder i QLF.
"Hvis jeg skal se på kampagnen med brandingøjne, er der her tale om en sjældent set branding af området, en branding foretaget af borgerne selv. En borgerbranding. En kampagne, der ikke var tænk som sådan, men ”blot” tænkt som en kærlig modvægt til et unuanceret billede i offentligheden af området, men som er blevet til branding, fordi fortællingerne vitterlig er blevet delt, læst, hørt og registreret af andre borgere. Det har været fra borger til borger, gennem netværkets netværk. Dertil kommer den massive presseomtale, der virkelig har sat skub i synligheden, langt ud over Lolland og Falsters grænser" skrev journalisten Abelone Glahn i juni 2015.
QLF tog til Folkemødet i 2015 med Lolland-Falster Lovestorm og var her bl.a. i debat med Facebooks direktør – læs her hvordan han skamroser QLF for brug af sociale medier
Lolland-Falster Lovestorm er et smukt eksempel på et netværk, der er udsprunget og skabt i vores QLF – og det er vi rigtig stolte af :-).